يکشنبه 10 اسفند 1399
Info-bus.tabriz.ir
آدرس: ایران -تبریز- میدان پنجم مرداد اداره مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه
تاریخ : سه شنبه 30 دي 1399
کد 2994

مطلب

اصول تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا

با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد ضمن اینکه در حال حاضر تنها راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت 20 ثانیه و پیروی از اصول تغذیه صحیح است.
                                                                                            اصول تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا
در حال حاضر تنها راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت 20 ثانیه و پیروی از اصول تغذیه صحیح است.
  • تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد.
  • صحیح به معنی مصرف مواد غذایی گران قیمت نیست. با استفاده از جایگزین های مواد غذایی می توان تغذیه ای صحیح و متناسب با اقتصاد خانواده داشت.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن به اندازه کافی از منابع پروتئینی و ریزمغذی ها استفاده کنید.
  • منبع پروتئینی ارزانتر ، حبوبات است که همراه با غلات ارزش غذایی معادل گوشت خواهد داشت.
  • پیشگیری از کرونا، مکمل های مولتی ویتامین را خودسرانه مصرف نکنید.
  • مصرف روزانه حداقل(2عدد میوه و سه وعده سبزی ( ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می شود.
  •  
 
  • میوه های فصل مثل انواع مرکبات که غنی از ویتامین C هستند روزانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
استفاده کنید. یک عدد پرتقال و یا دو عدد نارنگی متوسط ویتامین C مورد نیاز روزانه را تامین می کند.
  • پیشگیری از کرونا در کنار هر وعده غذایی از سالاد و یا سبزی خوردن استفاده کنید.
  • بالای 12 سال برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ماهانه یک مکمل ویتامین دی 50 هزار واحدی مصرف کنند.
  •  
 
  • کودکان 2 تا 12 سال، مصرف هر دوماه یک عدد مکمل 50 هزارواحدی ویتامین D به تقویت سیستم
ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا کمک می کند.
  • دوران همه گیری کرونا از مواد غذایی کم چرب، کم نمک و با قند کمتر استفاده کنید.
  • چرب و پرنمک با تضعیف سیستم ایمنی بدن شانس ابتلا به کرونا را افزایش می دهند.
  • سبزی ها و صیفی جات فصلی مثل شلغم ، کدو حلوایی ، انواع کلم ،گل کلم و هویج که سرشار از ویتامین c و A هستند استفاده کنید.
  •  
 
  • سس های چرب که معمولا نمک و شکر زیادی هم دارند را محدود کنید و سالاد خود را با چاشنی
هایی مثل انواع سرکه، آبغوره، آبلیمو، آب نارنج و سبزیجات معطر میل کنید.
  • جایی که ممکن است، روزانه ماست ، پنیر و شیر کم چرب مصرف کنید.
  •  
 
  • فست فودها مثل انواع پیتزا، سوسیس و کالباس و غذاهای کنسروی که حاوی سدیم و نمک زیادی
هستند و موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شوند را محدود کنید. تا احتمال ابتلای شما به کرونا کمتر شود.
  • ابتلای افراد چاق به کرونا بیش از دیگر افراد است. مراقب وزنتان باشید.
  • کنید دو سوم بشقاب غذایتان را به سبزیجات و حبوبات اختصاص دهید.
  • نان های سفید از نان هایی که سبوس بیشتری دارند استفاده کنید.
  • مصرف شیر غنی شده با ویتامین D ، بخشی از نیاز بدن به این ویتامین تامین می شود.
  • دوره همه گیری کرونا ، برای داشتن فعالیت بدنی منظم و ورزش در منزل، برنامه ریزی داشته باشید.
  • آبی ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد، بنابراین روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.
  • خواب باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی می شود . خوابیدن به مدت هفت تا نه ساعت به صورت روزانه برای بزرگسالان و کودکان بسته به سنشان به 8 تا 14 ساعت خواب  توصیه می شود.
  •  
 
  • سیر، زنجبیل و پیاز هر روز در غذا های مصرفی استفاده کنید. این سه ماده غذایی تقویت کننده سیستم
ایمنی هستند.
  • مرغ منبع بسیار مناسبی از پروتئین و مواد مغذی متنوع است. بهتر است  بصورت آبپز کاملا سفت و پخته شود.
  • ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی خطر ابتلا به کرونا را بیشتر می کنند. با رعایت رژیم غذایی صحیح در کنترل این بیماری ها بکوشید.