تاریخ : يکشنبه 14 مرداد 1397     |     کد : 2141

توسط سازمان عمران با همکاری معاونت فنی و عمرانی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرای روسازی ایستگاه BRT فردوسی با کفپوش های ترافیکی

به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به نقل از خبرگزاری شهریار، مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز از آغاز عملیات ...

به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به نقل از خبرگزاری شهریار، مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز از آغاز عملیات اجرای روسازی ایستگاه BRT فردوسی با کفپوش های ترافیکی توسط سازمان عمران و با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز خبر داد.

 حسین منیری فر افزود: عملیات بتن ریزی ایستگاه های فردوسی و تربیت از چند روز گذشته  آغاز شده است که پس از زیر سازی آن هم اکنون ایستگاه فردوسی در مرحله اجرای روسازی با کفپوش های ترافیکی است.

وی در ادامه با اشاره به مزایای اجرای روش روسازی با کفپوش های ترافیکی گفت: عمر مفید رویه‌های بتنی بیشتر از روسازی‌های آسفالتی است و در اکثر تحقیقات و طراحی‌ها به عمر طولانی تر نسبت  به رویه های آسفالتی اشاره شده است.

منیری فر افزود: همچنین در مسیر های با تعداد زیاد وسایط نقلیه سنگین که روسازي آسفالتی جوابگو نمی‌باشد، روسازي بتنی نتیجه بخش می باشد و با توجه به حجم تولید سیمان در کشور و کمبود قیر و همچنین قیمت‌های سیمان و قیر استفاده از روسازی های بتنی نسبت به آسفالتی از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است.

وی از دیگر مزایای استفاده از رویه بتنی به میزان مقاومت برشی و خمشی آن‌ و شیار شدگی کم در مسیرهای تردد ماشین های سنگین اشاره کرد.

منیری فر در ادامه گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته از نتایج روسازی های بتنی سال های قبل روش روسازی با کفپوش های بتنی مطرح شده است و با اولویت در مسیرهای ایستگاه های BRT  اجرا می شود که امیدواریم با گرفتن نتیجه مطلوب مشکل همیشگی مسیر های BRT را نیز با این روش حل کنیم.


ش حاضری