تاریخ : چهارشنبه 14 اسفند 1398     |     کد : 2608

در آستانه ی سال نو و بمنظور اطلاع از روند کاری و فعالیت تعمیرگاهی ناوگان اتوبوسرانی و احصاء مشکلات مربوطه انجام گرفت

بازدید ریاست و اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز از توقفگاه و تعمیرگاه مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه

با توجه به مشکلات موجود در تامین و خرید اتوبوس نو و از طرفی هزینه ی بالای خرید این اتوبوسها، اتوبوسرانی تبریز آمادگی دارد در صورت عدم امکان خرید اتوبوس نو ، با اختصاص اعتبارات لازم نسبت به بازسازی و راه اندازی اتوبوسهای متوقفی ملکی در کمترین زمان ممکن اقدام و وارد چرخه خدمت رسانی در خطوط نماید/ در حال حاضر بیش از 300 دستگاه اتوبوس با عمر بالای 11 سال در خطوط بخش خصوصی اتوبوسرانی تبریز فعالیت می کنند که با توجه به مشکل تامین اتوبوس نو، اگر چاره ای برای جایگزینی این اتوبوسها سنجیده نشود در آینده دچار مشکلات زیادی در امر سرویس دهی خواهیم بود

به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، ریاست و اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز متشکل از مهندس عبداله تقی پور، مهندس محرم محمد زاده و دکتر علی آجودان زاده  بهمراه هیئت همراه از توقفگاه  و تعمیرگاه مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه بازدید و در جریان اقدامات و مسائل مربوطه قرار گرفتند.
ریاست و اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این بازدید از روند نظافت و ضدعفونی  روزانه ناوگان اتوبوسرانی در مقابل شیوع کرونا، واحد باس واش،  پمپ گازوئیل و اتوبوسهای متوقفی بازدید و توضیحات لازم توسط فرخ جلالی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ارائه شد.
فرخ جلالی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در این بازدید ضمن قدردانی از توجه ویژه ی اعضای شورا، بالاخص ریاست و اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک  به بحث حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی  و پیش بینی اعتبارات لازم در بودجه ی سال آتی  گفت: با توجه به مشکلات موجود در تامین و خرید اتوبوس نو و از طرفی هزینه ی بالای خرید این اتوبوسها، اتوبوسرانی تبریز آمادگی دارد در صورت عدم امکان خرید اتوبوس نو ، با اختصاص اعتبارات لازم که در مقایسه با خرید اتوبوس نو بسیار پایین تر می باشد  نسبت به بازسازی و راه اندازی اتوبوسهای متوقفی ملکی خود که شامل 35 دستگاه اتوبوس متوقفی طولانی مدت و نیز رفع عیب 15 دستگاه اتوبوس دیگر که بدلیل عدم تامین اعتبار برای خرید قطعات یدکی و تعمیرات متوقف کوتاه مدت هستند در کمترین زمان ممکن اقدام و وارد چرخه خدمت رسانی در خطوط نماید.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در ادامه با توجه به واگذاری بیش از 90 درصد خطوط اتوبوسرانی به بخش خصوصی گفت: در حال حاضر بیش از 300 دستگاه اتوبوس با عمر بالای 11 سال در خطوط بخش خصوصی اتوبوسرانی تبریز فعالیت می کنند که با توجه به مشکل تامین اتوبوس نو، اگر چاره ای برای جایگزینی این اتوبوسها سنجیده نشود در آینده دچار مشکلات زیادی در امر سرویس دهی خواهیم بود. وی افزود: علاوه بر این با توجه به مشکلات بهره برداران و رانندگان بخش خصوصی در خصوص هزینه های بالای نگهداری، بیمه و بازسازی اتوبوس انتظار میرود مساعدتهای بیشتر توسط اعضای محترم شورای اسلامی کلانشهر تبریز در جهت حمایت بیشتر از این عزیزان صورت پذیرد.
وی در ادامه در خصوص فعالیت جایگاه پمپ گازوئیل شرکت واحد  نیز گفت: با بازسازی و تعویض مخازن گازوئیل و نصب نازل های دیجیتال از هدر رفت روزانه 3000 لیتر گازوئیل که تا قبل از بازسازی مشهود بود جلوگیری شده است.
جلالی دیگر مشکل اتوبوسرانی تبریز را بدهی به تامین اجتماعی که مربوط به سنوات قبلی میباشد عنوان و ابراز امیدواری کرد با حمایت های اعضای محترم شورای اسلامی کلانشهر تبریز و شهردار تبریز این مشکل نیز حل شود.
شایان ذکر است در این بازدید ریاست و اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز با توجه به نگاه ویژه ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز به بحث حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی در بودجه ی سال آتی، به لزوم نوسازی و بازسازی ناوگان و حمایت از بهره برداران بخش خصوصی و برگزاری جلسات جهت عملی کردن اجرای مصوبات و همکاری بین بخشی جهت رفع مشکلات اتوبوسرانی تاکید کردند.


ش حاضری