به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه فرخ جلالی، مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر افزود: زمانبندی صحیح حرکت اتوبوسها و نوبتدهی آنها در خطوط از وظایف حساسی است که انجام و مدیریت صحیح آن انرژی زیادی از اتوبوسرانی میبرد که با جایگزینی تعرفه الکترونیکی صحت و سقم تبادل اطلاعات ارتقاء یافته و بخش زیادی از بروکراسی حاصل از گردش تعرفه کاغذی برای محاسبه نحوه کارکرد ناوگان و زمانبندی حرکت اتوبوسها از مبدا ومقصد حذف گردیده است
جلالی گفت: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات از الزامات اصلی در هوشمند سازی ناوگان بوده و صرفهجویی در مصرف کاغذ، رفع آلودگی حاصل از مبادله کاغذ، حفظ محیط زیست، کاهش زمان انتظار مسافر، زمانبندی متناسب با ساعات پیک مسافر، حذف اشتباهات احتمالی در تعرفه کاغذی و ارتقاء خدمات اتوبوسرانی از اهداف اجرایی پروژه محسوب میگردد.
وی در ادامه از مزیتهای دیگر اجرای این پروژه، ارتباط دوسویه،سریع و آسان مرکز کنترل هوشمند با راننده و بالعکس، ارسال پیام از طریق کنسول در مواقع ضروری مثل ترافیک، بارندگی و... برای کل ناوگان به جای استفاده از تلفن همراه که برخلاف مقررات راهنمایی و رانندگی بوده و در برخی مواقع به سوانح و تصادفات منجر میگردد و همچنین اطلاع راننده از تعداد مسافر جابجا شده در هر سرویس برشمرد.
جلالی در ادامه اظهار داشت: تا نیمه اول سال 95 جمعاً 15 خط و 103 دستگاه اتوبوس به امکانات تعرفه الکترونیکی مجهز گردیده است که در سالهای اخیر با تجهیز 60 خط و 407 دستگاه اتوبوس از روشهای سنتی کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی عبور نموده و با بهره گیری از تکنولوژی روز و همسو با سایر سامانه های هوشمند به ارائه خدمات به مسافرین و همشهریان عزیز گام بر می داریم.
وی در خاتمه افزود: کلیات اقدامات فنی و کارشناسی اجرای این پروژه در اتوبوسرانی تبریز انجام گرفته و به جرات می توان گفت اجرای طرح تعرفه الکترونیکی با این خصوصیتها و مزیتهای ذکر شده در سطح اتوبوسرانیهای کل کشور کم نظیر می باشد.